Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega

Nõustun
Raportisse

Tehnoloogiatrendide seire raport haridusvaldkonnale

Leitud: 0 tulemust

Robot õpetab lapsi õigeid küsimusi küsima

Narva lasteaia Põngerjas rühmaõpetaja Jevgenia Minova ütleb, et robotid õpetavad lapsi keskenduma oma eesmärgi saavutamisele. Lapsed katsetavad, teevad vigu ja jälle katsetavad, aga huvi töö vastu ei kao.

Lasteaia robootikaõpetaja Jevgenia Minova istub pingil

Narva lasteaiaõpetaja Jevgenia Minova.

Meie lasteaia robootika huviringis osalevad lapsed alates 4-5. eluaastast ja saavad seal mängida erinevate robotitega nagu näiteks Probot, Beebot, Ozobot, CodeyRocky, Lego Wedo MakeyMakey jt. Beebotiga on paljudel neist võimalus ka oma rühmas mängida. 

Millised on laste lemmikud?

Muidugi on lapsed alati huvitatud uutest robotitest ning asuvad õhinal katsetama, kas nad saavad hakkama või mitte. Hetkel on eriti hinnas CodeyRocky, millel on huvitav välimus, helid ja juhtimine.

Ja õpetaja lemmik?

Kui peaksin soovitama ühte, siis see oleks Beebot. Mesilasel on lihtne juhtimine ja armas välimus. Juba kolmeaastasel on võimalik tema abil arendada ruumilist mõtlemist, aga temaga saab korraldada ka võistlusmänge, koostada matemaatilisi jutukesi või lihtsalt ruumis reisida. Tulevikus tahaksingi lastele korraldada võistlusmänge Beeboti ja Ozoboti robotite abil. Väga ootan tutvumist ka “targa palli” Sphero Boltiga

Millist abi õpetajal vaja oleks? 

Uusi roboteid tuleb kogu aeg juurde ja iseseisev robotite uurimine võtab palju aega. Sooviksin sagedamini külastada koolitusi, kus oleks võimalus proovida uusi roboteid. Eriti tore oleks, kui oleks olemas eestikeelne kogumik, mis tutvustaks erinevaid roboteid – millisele vanusele need on mõeldud, mida nendega teha saab ning pakuks inspiratsiooniks häid ideid.

Miks üldse peaks laps robotitega juba lasteaias tegelema?

Robot motiveerib lapsi õppima – tahad robotiga mängida, siis tee alustuseks endale reeglid selgeks! Nii õpivadki nad mängides selgeks kõigepealt reeglid ja seejärel juba midagi praktilist, näiteks silmaga kaugust mõõtma, arendavad oma kujutlusvõimet ja saavad teadmisi ümbritseva maailma kohta. Näiteks näen oma töös ka, et robotitega mänginud lapsed tunnevad paremini “parem-vasak” mõistet, kui sama vanad lapsed veel paar aastat tagasi. 

Ja veel – kui annan ülesande robotiga, siis on neil on suurem huvi ülesanne lõpuni viia. Nad katsetavad, teevad vigu ja jälle katsetavad, aga huvi töö vastu ei kao.

Beebotiga saavad lapsed mängides selgeks, kuidas käib programmeerimine.

Kuidas sinu kool või lasteaed tehnoloogiat kasutab ja õpetab?
Ootame inspireerivaid koolilugusid, et neid Eesti õpetajatega jagada.
Kirjuta meile!