Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega

Nõustun
Raportisse

Tehnoloogiatrendide seire raport haridusvaldkonnale

Leitud: 0 tulemust

Kuidas õpetada tulevikku?

Aasta tagasi, enne esimest “Hariduse tehnoloogiakompassi” alustasin sissejuhatust mõttega, et “lähimad viis aastat toovad digitehnoloogias suurema murrangu, kui me viimase kahekümne aasta jooksul näinud oleme. Mis täpselt juhtuma hakkab, ei tea meist keegi.” Pole just teab mis originaalne juba öeldut korrata, kuid just seda pean tegema.

Me ei tea, mis juhtuma hakkab. Aga veel hullem oleks, kui me ei tunnistaks, et nii see jääbki. See ongi uus normaalsus. Uue normaalsusega hakkamasaamiseks peame selleks valmistuma.

Tehnoloogiakompassi idee on pöörata tähelepanu sellele, kuidas areneb tehnoloogia, mis mõjutab või hakkab mõjutama hariduselu. Vaadates lähemalt, kuidas tehisintellekt, andmeanalüütika või ka mängustamine on paari aastaga meie ellu jõudnud, saame rääkida ka sellest, milliseid võimalusi see avab. Mida peaksime õppima või õpetama, et olla muutusteks valmis? Kuidas võiksime nende tehnoloogiate võimalusi ära kasutada?

Sel viisil, positiivselt ja teadlikult valmistumine aitab meid uues olukorras kodusemalt tunda. Jah, me ei tea, mis juhtuma hakkab, aga see ei taba meid ka kui üllatus selgest taevast. Me oleme valmis.

Tehnoloogiakompassi esimesel aastapäeval, 21. veebruaril 2020 avame lisaks olemasolevatele ja endiselt päevakajalistele tehnoloogiatele kaks uut teemat – need on andmeanalüütikast ning tehisintellektist inspireeritud “Personaliseeritud õpe” ning “Mängustatus ja mängupõhine õpe”.

Esialgu julgena paistnud plaan inspireerida tehnoloogiakompassi abil kooliinimesi ning kõiki teisi haridusellu panustajaid, on hakanud vilja kandma. “Hariduse tehnoloogiakompass” on oma koha leidnud. Mitmed koolijuhid ja õpetajad on arvanud, et tehnoloogiakompass võiks olla koolijuhtide ja õpetajate kohustuslik lektüür – see on kooliperele toeks sihtide seadmisel kiiresti muutuvas maailmas. Kompass koolilugude rubriigis saab juba lugeda Eesti õpetajate kogemusi, kuidas nad tehnoloogiakompassist inspiratsiooni või julgustust saades on uusi tehnoloogiaid kasutusele võtnud või katsetanud.

Kompassi seadistades küsime igal aastal ka Eesti koolidelt, kuidas neil läheb. Milliseid tehnoloogiaid nad juba kasutavad ja õpetavad ning millised on nende plaanid. Aastaga oleme kogunud enda ümber tehnoloogiateemadel kaasa mõtlema pea viiendiku Eesti koolidest. Küsitlus näitab, et kompassis käsitletud tehnoloogiate rakendamine on tõusuteel. Koolidesse on jõudnud rohkem virtuaalreaalsust ning asjade interneti võimalusi jt tehnoloogiaid, aga eriti märgatav on olnud koolide vastutuse tõus seoses digimaailma turvalisuse teemaga. Kui 2019. aastal tegeles privaatsuse teemaga 49% vastanud kooliinimestest, siis aasta hiljem on see protsent juba 81% – andmekaitseseadus on mõjutanud kogu ühiskonda.

Muutused, millest me täna rääkida saame, ei ole juhuslikud! Paljudel meist on olnud selles oma osa. Kutsume teid üles jagama kogemusi, mis võiksid ka teistele suunda näidata. Eesti hariduse lugu – see on meie, nutikate lugu!

Suur tänu kõigile, kes kompassi valmimisele kaasa aitasid! 

Marit Dremljuga-Telk
raporti koostaja

Veel uudiseid

Kõik uudised